Schrijf je in op onze geSTOORDE nieuwsbrief!

Zoek je iets?

parallax
parallax

STOORBLOG

Blok Food duikt de zomer in!

Hallo allemaal,
Ik ben Ann-Eline, 22 jaar en masterstudente Antropologie. Ik hou van koken, bakken, koffie, thee, gezelligheid en plezier. Wat is er nog beter dan een combinatie van dit alles? Met een camera in de hand wil ik jullie graag tonen hoe ik als student mijn eet- en drinkmomentjes beleef. Zowel eenvoudige low-budget zelfgemaakte als zelfgekochte gerechten zullen in deze blog aan bod komen. Onder het motto Blok Food doet goed! wil ik jullie laten zien dat eten tijdens het studeren erg gevarieerd, goedkoop en eenvoudig kan zijn. Want goed eten zorgt zowel voor een gezonde geest als voor een gezond lichaam. En laat dat net iets zijn wat iedere student nodig heeft om de bloktijden te kunnen doorstaan… #blokfood

 

 Maandag



 

Zelf Oreoijs maken, zonder ijsmachine en met maar drie ingrediënten?! Jawel, het kan! Zo smeuïg en romig. Je moet dit echt proberen.

Wat nodig?

  • 350 ml volle room
  • 310 g gecondenseerde melk (de mijne was gesuikerd van Nestlé in een blikje)
  • Enkele Oreokoekjes (1 rolletje is voldoende. Hoewel, je kunt nooit te veel Oreo’s gebruiken, hihi)

Hoe maken?

  • Klop de room met een handmixer op tot slagroom.
  • Voeg er de gecondenseerde melk aan toe en mix nog even (een minuut ongeveer).
  • Verkruimel enkele Oreo's tot fijne stukjes en enkele tot grove stukjes (dan zit er nog wat crunch in) en zet alles door mekaar.
  • Giet het beslagje in een diepvriesdoos en zet voor enkele uren in de diepvriezer.
  • Neem een lepel en eet de doos leeg. Want er zal niets meer overblijven! Mmm!

TIP: Je kunt er in plaats van de koekjes ook andere dingen indoen. Speculaas, chocoladestukjes, banaan, aardbei,... alles kan!

 Dinsdag



 

Gezonde, goedkope en eenvoudige lunch: toast met avocadoschijfjes. ‘Less is more’, zeggen ze toch? En gelijk hebben ze! Genieten kan zo eenvoudig zijn.

 

 Woensdag




 

Voldoende drinken tijdens het studeren is een must. Je blijft alert, het zuivert je lichaam en je kan er mee variëren. Want gewoon water wordt na een tijdje saai. Daarom voeg ik er soms wat extra’s aan toe. Bijvoorbeeld enkele stukken watermeloen, of schijfjes komkommer, limoen, citroen, aardbei, … Laat je fantasie maar de vrije loop gaan!

 

 Donderdag



 

Snel koken = wokken! Kabeljauw met een wok van bloemkool, wortel, paprika, kokosmelk en groene curry. Mmm! Heel eenvoudig om te maken. Snij alle groenten in kleine stukjes of reepjes, verhit een wokpan met wat olie in, gooi de groenten er soort voor soort in en klaar!

TIP: Qua volgorde kun je het beste beginnen met de harde groenten, zoals bloemkool en wortel. Deze hebben meer tijd nodig om te garen.


 Vrijdag



 

De blok is driving me nuts! Hihi!

Meer Blok Food kan je hier vinden!

Tekst en foto's: Ann-Eline Van Rompuy
Eindredactie: Ben Billen

geschreven door Stoorzender | 2 jaren geleden | #BlokFood

VERGELIJKBARE STOORPOSTS